Faceți căutări pe acest blog

luni, 18 ianuarie 2010

Peter-Cosmin Pan în Florimund-land

Pentru toţi concitadinii care citesc sau scriu carti, beau ceai cu ghimbir şi scorţişoară, pictează, dansează sau ascultă muzici de nişă, pentru toţi marginalii, excentricii, pietonii, bicicliştii, artiştii şi pentru cei care se simt cool când se plimbă „pe centru”, pentru mine, prietenii mei şi pentru toate personajele fără vârstă care mă locuiesc, ăsta e week-endul în care Cosmin livrează o stradă. O livrează cu prinţ cu tot, scoasă de sub roţile maşinilor, spălată cu şampon de toate zoaiele mârlăniei cotidiene, de gaze de eşapament, mucuri de ţigări şi scuipaţi, tapisată cu artă, din crăpătura trotuarului până-n streşini, parfumată cu copilărie şi bombardată cu fantezie. Fiindcă aşa e Cosmin: bun până-n vârful unghiilor tocite de scris mailuri şi comunicate haioase, artist în a pune lumină pe arta altora, timid când face daruri şi îndrăzneţ când face planuri. Un Peter Pan al Cărtureştilor timişorene, deghizat de o tristă fatalitate într-un pirat bun care adună cufere de cărţi, pentru copii care n-au poveşti, şi inventează prilejuri de bucurat împreună. Născut din mult entuziasm, puţini bani, şi niţică inconştienţă, Street Delivery este acum unul dintre cele mai izbutite festivaluri timişorene: o saltimbanciadă nu atât de gonflată, încă ingenuă şi zăpăcită şi bine stăpânită în spaţiul străzii Mercy. Nu voi scrie aici programul celor trei zile de giumbuşlucuri cărturesciene, deşi e tentant să mă legăn ca elefantul în păienjenişul de concerte, concursuri şi tuneluri ale timpului, să pomenesc de trandafiri, elixir, extratereştri şi să anticipez culoarea rose a şampaniei care va spăla tomberonul inaugural. Mă mulţumesc doar să fac tumbe de bucurie că Street Delivery îl va avea la final, duminică seara, pe Răzvan Mazilu, cu show-ul Sell me! Şi că mă simt răzbunată pentru toate clipele când am înjurat strecurându-mă umilită şi prăfuită în spaţiul prea strâmt dintre zid şi botul maşinii parcate pe trotuar, când am suduit telporkul negăsind loc de parcare, când am blestemat murdăria, stupizenia, indolenţa oraşului. Welcome in no – driver –land, pe moşia lui Florimund!


Foto: (c) fotosen.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu